چرا تست هوش هیجانی یا تست EQ  اهمیت دارد؟ 

اصطلاح هوش هیجانی اولین بار در سال 1990 و به عنوان نوعی از هوش اجتماعی توسط مایر و سالوی مطرح شد. مایر و سالوی هوش هیجانی را توانایی بازشناسی معنای عواطف و ارتباطات شمرده اند که فرد را قادر میسازد تا مشکلاتش را حل کند.

آزمون هوش هیجانی

هوش هیجانی به سه طبقه ارزیابی هیجانات، تنظیم هیجانات و استفاده از هیجانات در حل مسایل تقسیم می شود گلمن معتقد است که هوش هیجانی جنبه ای از هوش است که در دستیابی افراد به موفقیت در ابعاد مختلف زندگی، بیشتر از هوش شناختی نقش دارد.

بار آن معتقد است که هوش هیجانی در اغلب اوقات، رشد می یابد و می توان آن را با استفاده از آموزش، برنامه ریزی و درمان، گسترش داد.

او معتقد است افرادی که دارای هوش هیجانی بالا هستند، عموماً در برخورد با خواسته ها و فشارها و فشارهای محیطی، عملکرد موفقیت آمیزتری دارند.

تحقیقات درباره آزمون هوش هیجانی

تحقیقات نشان داده است که هم پوشی بالایی میان هوش هیجانی و عاملهای شخصیت وجود دارد.

پژوهش‌های تجربی مختلفی نشان داده است که هوش هیجانی، ممکن است بهترین پیش‌بینی کننده موفقیت در تمام سطوح زندگی فرد باشد و ابعاد هوش هیجانی میتواند پیامدهای زندگی فرد را پیش‌بینی کند.

بار آن در الگویی که از هوش هیجانی معرفی میکند، صرفاً روابط درونی فرد با خود و دیگران را مورد توجه قرار نمیدهد بلکه عناصری چون سازش، تحمل فشار و خلق عمومی را نیز از عوامل تشکیل دهنده هوش هیجانی می شمارد.

به همین دلیل است که انجام تست هوش هیجانی (تست EQ) برای هر فردی لازم و ضروری است.

آزمون هوش هیجانی شرینگ

تست هوش هیجانی شرینگ یا تست EQ دارای 5 زیرمقیاس است:

  • خودانگیزی ( 7) سوال
  • خودآگاهی ( 8 سوال)
  • خودکنترلی ( 7 سوال)
  • هوشیاری اجتماعی یا همدلی ( 6 سوال)
  • مهارتهای اجتماعی ( 5 سوال)

و در کل دارای 33 سوال میباشد.

جهت کسب نتیجه آزمون هوش هیجانی می بایست به تمامی سئوالات پاسخ دهید.

تعداد سئوالات پاسخ داده شده

0
0%

تست هوش هیجانی شرینگ (EQ)

توجه: انجام این تست ها صرفا جهت پیش آگهی بوده و برای قابل اطمینان بودن حتما می بایست زیرنظر متخصص روانشناس انجام و تفسیر شود و تصمیم گیری صرفا بر اساس نتایج آن و بدون تحلیل روانسنج بسیار خطرناک می باشد.