اگر ساعت های فراوانی  وقت مفید خود و همینطور اوقات فراغت خود را در اینترنت استفاده می کنید .

و اگر در جهت دانلود کردن رایگان و یا وبگردی تا نیمه های شب  به بیدار ماندن می‌پردازید.

دلیل اعتیاد اینترنتی 

یا اگر با دوستانتان  به چک کردن می‌پردازید و غیره هیچ بعید نمیباشد.

که شما گریبانگیر مسئله ای به اسم اعتیاد به اینترنت شده اید.

مخصوصاً اگر مشاهده کنید که اعضای خانواده برای سالم بودن .درمان اعتیاد اینترنتی

و سلامت شما نگران می باشند و به هیچ یک از کارهای خود نمی‌توانند برسند .

و همینطور هزینه‌های فراوانی را بابت سرویس اینترنت خود باید پرداخت کنید.

هشت  راه حل برای ترک کردن اعتیاد به اینترنت موجود می باشد که شامل موارد زیر خواهد شد:

 

ترک کردن اعتیاد به اینترنت

  • لحظه هایی را به فکر کردن بپردازید.
  • که آیا صرف کردن مدت طولانی در اینترنت به نفع شما می باشد.
  • یا به ضرر شما تمام خواهد شد و آیا هزینه کردن آن به صرفه می باشد؟
  • این باور را داشته باشید که مسنجر ها همیشه آنلاین می باشند .
  • و دوست ها و  گروه‌های دسته‌جمعی به طور دائمی می باشند و بهتر هم می شوند و غیره.
  •  این اجازه را بدهید که جسم و روان تان به استراحت کردن بپردازد .
  • و مصرف کردن فراوان از رایانه چشم شما را ضعیف تر خواهد کرد .
  • و همینطور ناراحتی‌هایی در سمت‌های مچ‌دست و همینطور انگشتانتان .
  • و  حتی پاهای شما را بیشتر خواهد کرد و برخورد یک بُعدی.
  • و همینطور گوشه‌گیر به سراغ شما خواهد آمد.درمان اعتیاد اینترنتی
  •  حتی اعتماد به نفس شما در زندگی اجتماعی تغییر خواهد پیدا کرد.
  • بعد از هر ۳۰ دقیقه کارکردن  رایانه خود بلند شوید و کمی به راه رفتن بپردازید.
  • برای استراحت دادن به چشمان خود در فضای روشن به کار کردن بپردازید .
  • و هنگام کار کردن با رایانه هر ده دقیقه به یک محل به خیره شدن بپردازید.
  • و کمی پلک بزنید و سپس دوباره کار خود را آغاز کنید.

برنامه ریزی زمان 

  •  برای اوقات فراغت خود به برنامه ریزی کردن بپردازید و تلاش کنید.
  • در این برنامه ریزی وقت استفاده کردن از اینترنت را در اولویت های پایین تر بگذارید.
  •  با دوستانتان سعی کنید قرار ملاقات داشته باشید به تفریح های گروهی بروید. 
  • به دلیل اینکه تفریح‌های دسته‌جمعی موجب می‌شود.درمان اعتیاد اینترنتی

تا شما برخورد اجتماعی درست را جایگزین برخورد گوشه‌گیر ناشی از حاضر شدن طولانی مدت در اینترنت کنید.

از مکانهای دیدنی و تفریحی محیط زندگی خود سعی کنید مورد استفاده قرار دهید ولی نه از طریق اینترنت.

سعی کنید شب ها به زود خوابیدن بپردازید و وقت خود را صرف دانلود کردن رایگان نکنید.

تا صبح بتوانید با نشاط به برنامه‌های اوقات فراغت خود بپردازید .

و همینطور اگر شاغل می باشید شغل خود را به دلیل بیدار ماندن در شب به خطر نیندازید.

اهمیت به ورزش کردن

به ورزش کردن بپردازید و به باشگاه‌های ورزشی رجوع کنید .

و در یک رشته ای که به آن علاقه دارید به ثبت نام کردن بپردازید .

و اگر مایل نمی باشید که هزینه هایی را به پرداخت کردن بپردازید.

کمی به نرمش کردن روی آورید و همینطور می توانید به پیاده روی کردن بپردازید.

به مطالعه کردن بپردازید و سعی کنید جدیدترین کتاب هایی که دوست دارید  .درمان اعتیاد اینترنتی

به تهیه کردن بپردازید و آن ها را بخوانید ولی تلاش کنید اطرافتان اینترنت و کامپیوتر نباشد.

درمان اعتیاد اینترنتی

مدیریت کردن انگیزه

  •  اعتیاد پیدا کردن در اینترنت به گستره  از مشکل های برخوردی و مدیریت کردن انگیزه.
  • برای استفاده کردن از اینترنت اشاره دارد که به عنوان یک برخورد وسواسی.
  • یا آرزوی برقرار کردن پیوند یا حتی نمونه ای از انتقال .درمان اعتیاد اینترنتی
  • و همین‌طور بازتاب ارتباط و یا رفع شدن احتیاج تلقی می‌شود.
  • اعتیاد با صدمه های جسمی و روانی همراه می‌باشد.
  • برخی از داروها هم امکان دارد با به وجود آمدن وابستگی روانی .
  • در بیمار باعث بیشتر شدن استفاده و مصرف شود و اعتیاد ایجاد شود.
  • شخصی که معتاد می باشد دریافت کردن مواد اعتیاد آور او را سرخوش خواهد شد.
  • و با توقف کردن استفاده از داروها دچار اختلال شدید جسمی می شود.
  • مواد اعتیادآور باعث پیدا شدن پدیده تحمل خواهد شد.درمان اعتیاد اینترنتی
  • و به موجب این پدیده شخص معتاد برای دست پیدا کردن به اثر اولیه این مواد.
  • که در آغاز با مقدار کمی شروع شده بود مصرف خود را بیشتر می کند.
  • و شدت و همینطور نوع وابسته شدن به مواد اعتیاد آور بر اساس و اثر آن دارای فرق می باشد.

نشانه های اعتیاد به اینترنت

  •  چنانچه بخواهیم شخصی را معتاد به اینترنت بدانیم باید حداقل سه مورد از معیارها را دارا باشد.
  • معیارهایی مانند تحمل کردن این معیار به معنی صرف کردن زمان فراوان برای استفاده کردن.
  • از اینترنت به خاطر دست پیدا کردن به رضایت می باشد.درمان اعتیاد اینترنتی

در این موقعیت با وجود صرف کردن همان مقدار وقت مقدار رضایت کاربر کمتر می باشد.

و احتیاج به زمان فراوانی دارد تا به آن درجه رضایت قبلی خود برسد.

همین‌طور اگر از اینترنت به خاطر تخفیف و یا دور شدن از نشانه‌های کناره‌گیری آن را استفاده کنید.

از اینترنت اغلب در دوره‌های زمانی بیشتر از آن چیزی که در ابتدا مدنظر بوده مصرف شود.

یا حجم قابل توجهی از زمان صرف فعالیت‌هایی که به اینترنت ربط پیدا می‌کند .درمان اعتیاد اینترنتی

بشود و یا به دلیل استفاده کردن از اینترنت از فعالیت‌های پر اهمیت اجتماعی شغلی.

و یا همین طور تفریحی دست بکشید و یا کم شود می تواند از نشانه های اعتیاد به اینترنت محسوب شود.

راهکارهایی معالجه اعتیاد اینترنتی

از جمله راهکارهای توصیه شده برای معالجه اعتیاد اینترنتی می توان به تعیین کردن .

و مشخص کردن حد و مرز اشاره داشت به این معنی می باشد.درمان اعتیاد اینترنتی

که به ندرت ساعتهایی که در پشت رایانه به صرف کردن می‌پردازید را کاهش دهید و به آن پایبند بمانید.

همینطور وقتهایی از شبانه‌ روز را بدون استفاده کردن از رایانه به گذراندن بپردازید.

به این معنی که تلاش کنید هنگامی را برای تفریح و انجام کارهای متعدد در نظر داشته باشید و به رایانه فکر نکنید.

 

خرداد ۱۲, ۱۳۹۷
درمان اعتیاد اینترنتی

درمان اعتیاد اینترنتی

اگر ساعت های فراوانی  وقت مفید خود و همینطور اوقات فراغت خود را در اینترنت استفاده می کنید . و اگر در جهت دانلود کردن رایگان و یا وبگردی تا نیمه های شب  به بیدار ماندن می‌پردازید. دلیل اعتیاد اینترنتی  یا اگر با دوستانتان  به چک کردن می‌پردازید و غیره […]
خرداد ۱۲, ۱۳۹۷
کلینیک مشاوره

کلینیک مشاوره

در کلینیک های مشاوره افراد می توانند به خوبی مشکلات . و دغدغه های خود را با مشاوران در میان گذاشته . و با دریافت مشاوره از انان مشکلات خویش را مرتفع کنند. کلینیک مشاوره در زمینه های مختلف می تواند. به مردم خدمات داده و از آن ها حمایت […]