خشم یک احساس ثانویه است.

زیرا ما برای خنثی کردن آن از دیگر احساسات آسیب پذیر استفاده می کنیم یا آنها را پنهان می کنیم.

احساس خشم چیست؟

احساس اولیه خشم درست قبل از عصبانیت است.

قبل از اینکه عصبانی شویم، همیشه احساس بدی می کنیم.

شاید، قبل از ترس از خشم، ما احساس می کنیم که ما مورد حمله، توهین یا سرکوب قرار می گیریم.

روش کنترل خشم

  • بنابراین، با خشم، ما قادر خواهیم بود تا احساسات اولیه ما را پنهان کنیم.
  • اما چه مدت می توانیم از خشم استفاده کنیم؟ تا زمانی که روابط شخصی .
  • و حرفه ای ما و سلامت جسم و روح ما از اثرات مخرب خشمگین نشود، ما باید یاد بگیریم که خشم را کنترل کنیم.
  • در این مقاله ما یاد می گیریم که خشم چیست و چگونگی روبرو شدن با آن را یاد می گیریم.
  • مطمئن باشید و بخوانید: راه های کنترل خشم؛ چگونه می توانیم خشم مان را کنترل کنیم؟
  • همه ما می دانیم که خشم چیست و احساس این حس، یا به شکل یک اضطراب طولانی و یا خشم کامل است.

احساس انسانی خشم

خشم یک احساس انسانی کاملا طبیعی است، اما زمانی که از کنترل بیرون می آید.

احساس بدی می شود و باعث ایجاد مشکلات در روابط شخصی و کیفیت کلی زندگی می شود.

خشم کنترل شده شما را قابل پیش بینی و قدرتمند تر می کند.

در این مقاله، شما با خشم و روش های کنترل آن آشنا خواهید شد. خشم چیست؟

چارلز اسپیلبرگر، یک روانشناس متخصص در تحقیقات خشم، گفت:

“خشم یک حالت عاطفی است که از ناراحتی خفیف تا تحریک و آزار شدید متفاوت است.

خشم، مانند سایر احساسات، با تغییرات روانشناختی و بیولوژیکی همراه است.

هنگامی که شما عصبانی می شوید، ضربان قلب و فشار خون.

و همچنین سطح هورمون های انرژی، آدرنالین و نوراپی نفرین افزایش می یابد.

مرکز ” مشاوره ستاره ایرانیان” تنها کلینیک شبانه روزی تخصصی و روانشناسی در ایران.

علل بروز خشم

خشم می تواند به واسطه رویدادهای خارجی و حوادث داخلی رخ دهد.

شما می توانید یک فرد (مثلا همکار یا مدیر) باشید .

و یک رویداد یا اضطراب و مشکلات شخصی شما را عصبانی نماید.

خاطرات حوادث مضر می تواند موجب احساس خشم شود.

  • یک روش غریزی و طبیعی برای بیان خشم، واکنش شدید است.
  • خشم یک واکنش طبیعی به خطرات است و موجب احساسات و رفتارهای شدید.
  • و اغلب تهاجمی می شود که برای مبارزه و دفاع از خود در مقابل خطر ضروری است.
  • بنابراین، مقدار مشخصی از خشم برای بقا ما ضروری است.
  • از سوی دیگر، ما نمی توانیم به کسی و هر چیزی که به ما آسیب می رساند حمله کنیم.
  • قوانین، هنجارهای اجتماعی و حس مشترک، کلید خشم ما هستند.

واکنش مناسب به خشم

مردم به احساس خشم، فرآیندهای متفاوتی از آگاهی و ناخودآگاه واکنش نشان می دهند.

سه واکنش اصلی عبارتند از:

خشم، سرکوب خشم، خنده. بیان خشم به شیوه ای جدی و بدون تهاجم، سلامت ترین راه است.

برای پیاده سازی این روش، نیاز به یادگیری نیازهای خود و نحوه برخورد با آنها را دارید بدون اینکه دیگران را ناراحت کنید.

جدی بودن به معنای غرور و یا زننده بودن نیست، بلکه به معنای احترام به خود و دیگران است.

خشم می تواند سرکوب شود و سپس به جهت دیگری هدایت می شود.

این اتفاق می افتد که شما خلاص شدن از شر خود را، متوقف کردن فکر کردن در مورد آن و تمرکز بر یک چیز مثبت است.

هدف کنترل خشم

هدف شما این است که قهرمان خود را محدود یا خرد کنید و آن را یکی از مولد تر سازید.

خطر این نوع واکنش این است که شما ممکن است.

قادر به ابراز واکنش اضطراب خود را مثبت، اما واکنش داخلی خود را به خشم هنوز منفی است.

خشم که نمی تواند از داخل بیان شود می تواند باعث فشار خون بالا یا افسردگی شود.

خشم همچنین باعث مشکلات دیگر می شود و می تواند منجر به سرخوردگی و اضطراب شود.

مانند ظهور رفتارهای تهاجمی منفعل (انتقام از دیگران به گونه ای غیر مستقیم.

بدون بیان دلیل، به جای اعمال آنها به طور مستقیم) یا شکل گیری شخصیتی که به نظر می رسد همیشه بدبین است.

کسانی که به طور مداوم دیگران را تحقیر می کنند، از هر چیزی انتقاد می کنند.

و ایده های هیجان انگیز خود را بیان می کنند، یاد نمی گیرند .

که چگونه خشم خود را به صورت رسمی بیان کنند و آن را بیرون بکشند.

کنترل خشم چیست

تاثیرات منفی خشم در زندگی

  • تعجب آور نیست، اگر این افراد روابط موفق زیادی نداشته باشند.
  • در نهایت، راه دیگری برای مقابله با خشم، آن است که آن را کاهش دهیم.
  • این رویکرد نه تنها به معنای کنترل رفتار خارجی است.
  • بلکه همچنین به کنترل واکنش های داخلی، کاهش ضربان قلب.
  • آرامش دادن و کاهش احساس خشم شما کمک می کند.

همانطور که دکتر اسپیلبرگر اشاره می کند

زمانی که هیچ یک از این سه تکنیک پاسخگو نیستند.

این جایی است که یک فرد ممکن است صدمه ببیند.

مدیریت خشم چیست؟ هدف مدیریت خشم، کم نمودن احساسات بد .

و تحریک فیزیولوژیکی می باشد که سبب خشم می شود.

مدیریت خشم

فرد نمی تواند از مردم یا مواردی که باعث عصبانیت او می شوند خلاص شود .

یا از آنها دوری بگزیند و فرد نمی تواند آنها را تغییر بدهد.

اما می تواند یاد بگیرید که چگونه به آن واکنش نشان داده و آن را کنترل نماید.

  • آیا شما خیلی عصبانی هستید؟
  • آزمایش های فیزیولوژیکی زیادی برای اندازه گیری شدت خشم.
  • توانایی خشم و نحوه پاسخ به حق خشم، وجود دارد.
  • خبر خوب این است که مشکلات شما می توانید .
  • به راحتی با استفاده از یادگیری آن ها خشم خود را کنترل کرده است.
  • و در مواقع حساس از این روش ها استفاده نمایید.

منبع:فارس پاتوق

برچسب ها: احساس خشم ,دلایل بروز خشم ,مدیریت خشم ,کنترل خشم ,کنترل عصبانیت ,

نتایج جستجو در گوگل: احساس خشم,  احساس خشم درونی,  احساس خشم و نفرت,  احساس خشم چیست,  احساس خشم و ناامیدی,  احساس خشم شدید,  کنترل احساس خشم,  بیان احساس خشم,  علت احساس خشم,  درمان احساس خشم,  دلایل بروز خشم,  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *