به چه صورت با تنبلی به مبارزه بپردازیم؟اینکه هر چند وقت یکبار به خودمان استراحت بدهیم

و به اصطلاح گاهی اوقات تنبلی کنیم نه تنها مشکلی ندارد بلکه برای بیشتر شدن قوای جسمی

و روحی الزامی می باشد ولی اگر به یک کار مداوم تبدیل به شود باید هر چه زودتر به مبارزه با آن بپردازیم

و نگذاریم تنبلی به عادت تبدیل شود.

روش هایی برای فرار کردن از تنبلی

  1. ورزش کردن

هیچ وقت توانایی و موثر بودن ورزش را دست کم نگیرید. اگر دچار تنبلی باشید این احتمال می باشد که

مایل به ورزش کردن نباشید ولی اگر بدانید که بعد از ۳۰ دقیقه  ورزش کردن تا چه حد جدی شاد خواهید

شد و احساس سرزندگی خواهید کرد،  متعجب می‌شوید. پیاده راه بروید. هوای تازه به همراه تمرین های

سبک به شما کمک می کنند تا برای وظایف خود متمرکز شوید و به اصطلاح موتور بدن شما روشن می‌

شود. پس از مدتی متوجه می شوید که پایبندی به یک برنامه ورزشی موجب سلامتی می شود.

2.انگیزه خود را پیدا کنید

یکی از مهمترین علت های عقب افتادن فعالیت ها نبود انگیزه می باشد.  وقتی که انگیزه و هدف شما معین

نباشد،  وظایف شما به موقع صورت نمی گیرد و به اصطلاح امروز و فردا می کنید. شاید برای رسیدن به

هدفهای بزرگ در تلاش باشید یا فقط می‌خواهید کاری جزئی مانند تمیز کردن خانه را به پایان برسانید

فرقی نمی کند اگر می خواهید به هدف خود برسید بهتر میباشد انگیزه‌های خود را به صورت واضح تعریف

کنید. برای اینکه همیشه دارای انگیزه باشید و با تمام توان و تلاش در سوی رسیدن به نیازهای خود قدم

بردارید ، بر روی موفقیتی که در آخر راه به آن می رسید تمرکز کنید. به خاطر داشته باشید تمرکز بر روی

هدف ها و حفظ کردن آن در ذهن اغلب قدرتمند ترین و کارآمد ترین انگیزه را برای شما به وجود می‌آورد.

3.روی یک فعالیت متمرکز باشید

یکی از بزرگترین اشکالاتی که بیشتر ما انجام می دهیم می‌باشد که میخواهیم به طور همزمان به چند هدف

برسیم. هنگامیکه چند کار را باهم انجام بدهیم نمی شود بر روی هیچ کدام به طور صحیح تمرکز کرد و

همین امر موجب ناتمام گذاشتن آنها ناامیدی و در نهایت تنبلی و بدون انگیزه بودن در شما می شود. یاد

بگیرید که چطور بر روی فعالیت ها و نیروی درون تان تسلط پیدا کنید.

  1. فعالیت ها و هدف های خود را به قسمت های کوچک تقسیم کنید

از علت‌هایی که موجب می‌شود از زمان خود به خوبی استفاده نکنید انجام وظایف خود به عقب می اندازید ،

این می باشد که تصور می کنید فعالیت شما بیش از اندازه دشوار یا وقت گیر می باشد. اگر تصور می‌کنید

علت تنبلی و امروز و فردا کردن شما این می باشد باید هر چه سریعتر فعالیت ها و هدف های بزرگ خود را

به دو یا چند قسمت تقسیم کنید برای اینکه تکمیل بخش های کوچک آسان‌تر می باشد. وقتی که شما این

مرحله ها را پشت سر گذاشته اید به هدف آخر نزدیک می شوید و احساس رضایت زیادی خواهید کرد.

فعالیت های بزرگ که سر کننده و دشوار به نظر می رسد ولی لازم نمی باشد که از آنها بپرسید. فقط باید از

شیوه صحیح استفاده کنید.

5.اگر دارای انگیزه نمی باشید به سرانجام آن باندیشید

از آنجا که سرانجام و نتیجه منفی به نظر می رسد بیشتر اشخاص مایل هستند درباره آن فکر نکنند. با این

وجود مهم می باشد که به صورت کامل از آنها مطلع باشیم به خاطر اینکه فکر کردن به نتیجه ی فعالیتمان

می توانند شیوه ی عالی برای بیشتر شدن انگیزه و برطرف شدن تنبلی ما باشد. اگر هیچ دلیل مثبت و

قانونی برای آغاز کاری که باید انجام دهید ندارید درباره سرانجام آن فکر کنید که انجام ندادن آن

می توانند وسیله خوب و زیرکانه باشد. نباید عواقب جدی و طولانی انجام ندادن وظایف و فعالیت‌های خود را

نادیده بگیریم.

6.به کارهای خود فکر کنیم

خود را در به جای انجام فعالیتی که باید کامل شود تصور کنید. تصور مثبت ذهنی شما موثر

میباشد و شما را برای برداشتن اولین گام و انجام کارها سوق می‌دهند. اگر توانایی تصور کردن به هدف های

خود را داشته باشید در نهایت احساس رضایت دارید و توانایی لازم را برای برخاستند و سعی مجدد برای

آینده را پیدا خواهید کرد.

  1. زمان را برای خود محدود کنید

هیچ شخصی این محدودیت زمانی را دوست ندارد ولی همین محدود کردن زمان می‌توانند انگیزه شما را

برای آغاز بیشتر کند. آغاز کردند دشوارترین قسمت هر کار یا عملکرد آن است ولی زمانی که آغاز کنید از

همه چیز راحت تر خواهد بود. برای هر کدام از هدف‌های یا وظیفه های خود مهلت درخواستی را مشخص

کنید و به آن پایبند باشید.

8.فکر مثبتی داشته باشید

در مقابل فکر های منفی و پیش فرض های تان  مقاوم باشید. ای تو فکر نتوانستند را از خود دور کنید. ما

در اکثر مواقع از شیوه آزمون و خطا آموزش می‌بینیم. اگر دید بیشتری داشته باشید می توانید از عهده

فعالیت‌های عظیم خود بر بیایید. با این کار احتمال اینکه از هدف خود دور نشوید و طی روز فعالیتهای انجام

دهید که شما را به هدف خود نزدیک‌تر کنند بیشتر می باشد اقدام کنید و از آخر آن نترسید.

نکته های مهم در تنبلی

  1. پس از اینکه یک فعالیتی را به طور کامل تمام کرده اید به عنوان پاداش به خودتان استراحت بدهید.

استراحت کردند با تنبلی کردند فرق دارد.

  1. این فکر را که برای انجام هر فعالیتی باید سریع پاداش دریافت کنید از خود دور کنید.
  2. برای هر بار انجام ندادن فعالیت خود جریمه ای را برای خود در نظر بگیرید.
  3. برای اینکه تاخیر داشتن در انجام فعالیت خود را موجه جلوه دهید و علتهای مختلفی را برای دفاع از خود

قرار ندهید.

  1. گاهی برای برطرف شدن سستی الزامی می باشد موقعیت خود را عوض کنید.
  2. دوستانی با برنامه دارای انضباط و فعال که از همه جهت های متفاوت با آنها هم سلیقه میباشید پیدا

کنید.

  1. باید از توقعات خود کم کنید و به اندازه توانایی‌ها و استعداد و امکانات خود انتظار داشته باشید.
  2. تلاش کنید با کسب موفقیت های کوچک خود خوشحال باشید و آنها را دارای ارزش بدانید.
  3. به خاطر داشته باشید که غلبه کردن بر تنبلی اولین قدم در جهت بهتر شدن زندگی می باشد.

 

خانه تکانی دل اهمیت بیشتری دارد تا خانه تکانی منزل

به روزهای آخر سال نزدیک می شویم و همه افراد مشغول خانه تکانی می‌باشد ولی آن چیزی که

اهمیت دارد خانه تکانی دل می باشد. اگر قبلاً قبل از فرا رسیدن سال نو فکری به حال دل خود نمی

کردید بیایید امسال با یک خانه تکانی اساسی روح و روان خسته خود را دوباره زنده کنیم. این خانه تکانی

برخلاف خانه‌تکانی های دیگر نه ابزاری لازم دارد و نه زحمت مخصوص احتیاج دارد. کمک از هیچ شخصی

را نخواهید داشت و به تنهایی هر انسانی مقدور می باشد آن را انجام دهد.

چهار قدم برای خانه تکانی دل

قبل از این که بهار از راه برسد دست به خانه تکانی سی بزنیم خانه‌تکانی از نوع سردی منحصر به ‌فرد. خانه

تکانی آن هم از ریشه و بن.  می‌خواهیم در این خانه تکانی  در قدم اول نگرش خود را عوض کنیم.

قدم اول

در آغاز لازم است به خود بیاییم و عمیق فکر کنیم به گذشته برگردیم ناراحت شدن ها گریه ها و

کینه ها،  کمبود مسائل عاطفی و نا به هنجاری های روحی همه و همه را در برابر دیدگان خود قرار دهیم و

مشاهده کنیم چه چیزهایی خانه دل را تلخ و سرد کرده است؟ خانه ی دل باید ساده باشد،  صمیمی و

دارای آرامش، بدون بغض و کینه و پر از شادی و محبت.  خانه ی دل باید صاف باشد و گرم و مهربان و در

آخر خانه دل باید زیباترین و با نشاط ترین جلوه های بصری را داشته باشد. از در این بهار دل انگیز  هیچ

مکانی برای خانه تکانی مطلوب تر و الزامی تر از دل نمی باشد.

قدم دوم

قدم دوم در خانه تکانی دل بیرون آوردن همه نا به هنجاری ها خاطره های بد و اذیت کننده و

ناراحتی هایی که در طی این سال در دل خود نگه داشته ایم. پاک کردن دل از گریه ها ،حسادت ها ،

کینه ها ،  نباید زمان زیادی از ما به خود اختصاص دهد. فعالیت های زیادی می باشد که باید در آغاز بهار

صورت گرفت و خانه تکانی دل تنها یکی از آن راهها می باشد.

 

منبع:مرکزمشاوره.com

برچسب ها: تنبلی کردن کودک ,روانشناسی تنبلی کردن ,علت تنبلی کردن ,علل تنبلی کردن ,فرار کردن از تنبلی ,مبارزه با تنبلی ,

نتایج جستجو در گوگل:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *