healthy_foods
توصیه‌های غذایی برای کاهش فشارهای عصبی و افسردگی
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴
طلاق
طلاق، باورها و نبایدها
خرداد ۳۱, ۱۳۹۴

آرامش‌یابی (ریلکسیشن)

relaxation

یکی از موثرترین روش‌ها برای رفع تنش‌های روانی و درمان افسردگی، آرامش‌یابی یا آرامیدگی است. در هنگام استرس، در ماهیچه‌ها و عضلات تنش ایجاد می‌شود و اگر با این شیوه به عضلات بدن آرامش دهیم، می‌توانیم استرس را کنترل کرده و یا کاهش دهیم. این روش به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از این شیوه‌ها، آرمیدگی جاکوبسون است و عبارت است از سفت و شل کردن عضلات، در این روش باید شانزده ماهیچه بدن را سفت و شل کنیم. این شانزده ماهیچه عبارتند از:
1- دست و ساعد راست

2- بازوی راست

3- دست و ساعد چپ

4- بازوی چپ

5- پیشانی

6- بینی و چشم‌ها

7- فک‌ها و لب‌ها

8- گردن

9- سینه و شانه‌ها

10- شکم

11- ران راست

12- ساق پای چپ

13- پای راست

14- ران چپ

15- ساق پای چپ

16- پای چپ

برچسب ها: درمان استرس ,ریلکسیشن ,کاهش اضطراب ,

نتایج جستجو در گوگل: درمان استرس,  درمان استرس شدید,  درمان استرس کودکان,  درمان استرس در کودکان,  درمان استرس با طب سنتی,  درمان استرس در طب سنتی,  درمان استرس وافسردگی,  درمان استرس و اضطراب شدید,  درمان استرس و تپش قلب,  درمان استرس با داروهای گیاهی,  ریلکسیشن,  ریلکسیشن چیست,  ریلکسیشن موزیک,  ریلکسیشن و مدیتیشن,  ریلکسیشن قبل از خواب,  ریلکسیشن صوتی,  ریلکسیشن تراپی,  ریلکسیشن در بارداری,  ریلکسیشن مو,  ریلکسیشن پیشرونده,  

3 دیدگاه ها

  1. سمیرا گفت:

    سلام. لطفا بیشتر در مورد آرامش یابی مطلب بذارید.

  2. مانا گفت:

    سلام من خانوم ۴۰ ساله ای هستم که نگرانی و استرس های زیاد در زندگی دارم این مسئله در روح و روانم تاثیر زیادی داشته تا جایی که ناراحتی و استرس خودم رو به اعضای خانواده منتقل میکنم و جو خونه رو به تشنج میکشم.اگه ممکنه راهکارهایی برای به آرامش رسیدن و رهایی ازاین استرس و نگرانی به من پیشنهاد بدین.
    ممنون

  3. مشاور گفت:

    ورزش کردن را آغاز کنید

    نتیجه مستقیم ورزش این است که جسم و ذهن تان تقویت و راحت تر میتوانید خود را با شرایط وفق دهید.ورزش منظم موجب می شود شما به طور طبیعی احساس خوب و مفید بودن کنید و می توانید مسائل جزئی خود را کوچک شمرده و با ذهن بازتری شرایط کلی درک کنید.

    تغذیه سالم فراموش نشود

    سبزیجات,انواع نان ها,خشکبار و تخم مرغ مواردی از تغذیه سالم در زمان استرس است.این مواد با ویتامین هایی که د ارد سبب می شود سیستم ایمنی آسیب دیده ناشی از استرس ترمیم شده و سلسله اعصاب تقویت گردد.

    حس شوخ طبعی را در خود پرورش دهید

    شوخ طبعی یک روش بسیار جالب و موثر در کاهش استرس و جداشدن از تجربه های ناخوشایند با دیگران است.

    همیشه ظاهر خوبی داشته باشید

    هنگامی که شما مراقب ظاهرتان باشید,بیشتر احساس اعتماد به نفس می کنید.

    دست از تغییر دادن دیگران بکشید

    بسیاری از زنان تصور می کنند می توانند دیگران را تغییر دهند.البته کاملا منطقی است که تصور کنید می توانید روی اشخاص دیگر تاثیر گذار باشید,اما این که بتوانید همسر,دوستان و اطرافیانتان را کاملا تغییر دهید در اشتباهید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*